Hyppää sisältöön

Visiotuki-verkkopalvelu

Mikä on Visiotuki-verkkopalvelu?

  • Visiotuki-verkkopalvelu on Opintokeskus Vision verkkopalvelu, jonka kautta hallinnoidaan jatkossa Vision myöntämä tuki yhdistysten omaan koulutustoimintaan (ent. opintotilaisuustuki).
  • Verkkopalvelu kokoaa yhteen kaikki yhdistyksenne tiedot Vision myöntämään koulutustukeen liittyen!
  • Visiotuki-palvelusta löydät myös kaikki ajankohtaisimmat ohjeet, tukimateriaalit ja tiedotteet 
  • Verkkopalvelun käyttöä varten tarvitset henkilökohtaiset käyttäjätunnukset.
  • Palvelu otetaan käyttöön 15.4.2021 ja se löytyy osoitteesta: https://visiotuki.fi/

Mikä on muuttunut Visiotuen haussa?

Keskeisimmät muutokset, joita Visiotuki-palveluun siirtyminen toi mukanaan ovat:

  • Visiotuen hakeminen edellyttää jatkossa kirjautumista verkkopalveluun. Avoimet verkkolomakkeet poistuvat kokonaan käytöstä.
  • Yhdistysten tulee hakea Visiosta vuosikiintiötä ennen koulutusten suunnitelmien ilmoittamista.
  • Koulutusten suunnitelmien ilmoittaminen ja selvitysten laatiminen vastaavat pitkälti nykyistä prosessia, vain alusta on eri.
  • Joka 10:lle koulutukselle lähtee järjestelmästä automaattisesti pistokokeet, joissa Visioon toimitetaan tositteet siitä koulutuksesta, jota pistokokeet koskevat. Tositteet toimitetaan verkkopalvelun kautta.
  • Selvitysten laatimisen jälkeen yhdistykset saavat Visiotuki-palvelusta selkeän tukilaskelman maksetusta tuesta ja sen perusteista.
  • Visiotuki-verkkopalvelun myötä olemme tehneet myös pieniä tarkennuksia mm. hyväksyttyjen kulujen listaan. Näistä lisätietoja myöhemmin.
  • Visiotuki-verkkopalvelun käyttäjätietolomake korvaa aikaisemmin opintokumppanien kanssa laaditut sopimukset. 

Miten palvelu otetaan käyttöön?

Askel 1: Käykää täyttämässä Vision verkkosivuilla oleva käyttäjätietolomake

  • Visiopalvelun käyttöönotto alkaa käyttäjätietolomakkeen täyttämisellä. 
  • Ensimmäisellä kerralla käyttäjätietolomakkeella ilmoitetaan palveluun liitettävän yhdistysten tiedot sekä ja palvelun käyttäjien tiedot. Jatkossa samaa lomaketta voi käyttää mm. uusien käyttäjien lisäämiseen tai vanhojen poistamiseen. 
  • Huomatkaa, että käyttäjätunnukset ovat aina henkilökohtaisia! Jos yhdistyksessä kaksi henkilöä käyttää Visiotuki-palvelua, tulee molemmilla olla sinne omat tunnukset. 
  • Lomakkeeseen tarvitaan aina myös yhdistyksenne nimenkirjoittajan tiedot. 
  • Lomake allekirjoitetaan sähköisesti Visma sign -allekirjoituspalvelun kautta. Sekä uudet käyttäjät että valtuuttaja saavat muutaman päivän sisällä sekä sähköpostitse että tekstiviestinä kutsun allekirjoittaa lomake.  Allekirjoittamiseen tarvitaan verkkopankkitunnukset. 

Askel 2: Odottakaa, että saatte Visiosta tunnukset sekä palvelun käyttöohjeet

  • Jos käyttäjätietolomake on toimitettu Visioon ajallaan ja kaikki asianosaiset ovat sen allekirjoittaneet, saatte käyttäjätunnukset sähköpostiinne muutaman päivän sisällä.
  • Jos olette sopineet tuntikiintiöstä opintosihteerin kanssa, näette yhdistyksellenne myönnetyn vuosikiintiön Visiotuki-palvelun etusivulta ensimmäisen kirjautumisen yhteydessä. 

Askel 3: Aloittakaa Visiotuki-verkkopalvelun käyttäminen

  • Kun olet saanut tunnukset palveluun ja luonut sinne oman salasanan, voit kirjautua Visiotuki-verkkopalveluun osoitteessa https://visiotuki.fi
  • Ohjeita palvelun käyttöön löytyy Visiotuki-palvelusta Ohjeet ja lomakkeet -välilehdeltä.

Ongelmia tai kysymyksiä?

Leena Karisto
Opintosihteeri
leena.karisto@opintokeskusvisio.fi
044 727 3240

Meri Tennilä
Suunnittelija
meri.tennila@opintokeskusvisio.fi
044 727 3243

Seuraa meitä

Tilaa uutiskirjeemme

Saat uusimmat opintokeskus Vision uutiset sähköpostiisi.

Tilaa

Olet nyt varjossa ""Staging"". Poistu