Visiotuki-verkkopalvelu
Mikä on Visiotuki-verkkopalvelu?
- Visiotuki-verkkopalvelu on Opintokeskus Vision verkkopalvelu, jonka kautta hallinnoidaan jatkossa Vision myöntämä tuki yhdistysten omaan koulutustoimintaan (ent. opintotilaisuustuki).
- Verkkopalvelu kokoaa yhteen kaikki yhdistyksenne tiedot Vision myöntämään koulutustukeen liittyen!
- Visiotuki-palvelusta löydät myös kaikki ajankohtaisimmat ohjeet, tukimateriaalit ja tiedotteet
- Verkkopalvelun käyttöä varten tarvitset henkilökohtaiset käyttäjätunnukset.
- Palvelu otetaan käyttöön 15.4.2021 ja se löytyy osoitteesta: https://visiotuki.fi/
Mikä on muuttunut Visiotuen haussa?
Keskeisimmät muutokset, joita Visiotuki-palveluun siirtyminen toi mukanaan ovat:
- Visiotuen hakeminen edellyttää jatkossa kirjautumista verkkopalveluun. Avoimet verkkolomakkeet poistuvat kokonaan käytöstä.
- Yhdistysten tulee hakea Visiosta vuosikiintiötä ennen koulutusten suunnitelmien ilmoittamista.
- Koulutusten suunnitelmien ilmoittaminen ja selvitysten laatiminen vastaavat pitkälti nykyistä prosessia, vain alusta on eri.
- Joka 10:lle koulutukselle lähtee järjestelmästä automaattisesti pistokokeet, joissa Visioon toimitetaan tositteet siitä koulutuksesta, jota pistokokeet koskevat. Tositteet toimitetaan verkkopalvelun kautta.
- Selvitysten laatimisen jälkeen yhdistykset saavat Visiotuki-palvelusta selkeän tukilaskelman maksetusta tuesta ja sen perusteista.
- Visiotuki-verkkopalvelun myötä olemme tehneet myös pieniä tarkennuksia mm. hyväksyttyjen kulujen listaan. Näistä lisätietoja myöhemmin.
- Visiotuki-verkkopalvelun käyttäjätietolomake korvaa aikaisemmin opintokumppanien kanssa laaditut sopimukset.
Miten palvelu otetaan käyttöön?
Askel 1: Käykää täyttämässä Vision verkkosivuilla oleva käyttäjätietolomake
- Visiopalvelun käyttöönotto alkaa käyttäjätietolomakkeen täyttämisellä.
- Ensimmäisellä kerralla käyttäjätietolomakkeella ilmoitetaan palveluun liitettävän yhdistysten tiedot sekä ja palvelun käyttäjien tiedot. Jatkossa samaa lomaketta voi käyttää mm. uusien käyttäjien lisäämiseen tai vanhojen poistamiseen.
- Huomatkaa, että käyttäjätunnukset ovat aina henkilökohtaisia! Jos yhdistyksessä kaksi henkilöä käyttää Visiotuki-palvelua, tulee molemmilla olla sinne omat tunnukset.
- Lomakkeeseen tarvitaan aina myös yhdistyksenne nimenkirjoittajan tiedot.
- Lomake allekirjoitetaan sähköisesti Visma sign -allekirjoituspalvelun kautta. Sekä uudet käyttäjät että valtuuttaja saavat muutaman päivän sisällä sekä sähköpostitse että tekstiviestinä kutsun allekirjoittaa lomake. Allekirjoittamiseen tarvitaan verkkopankkitunnukset.
Askel 2: Odottakaa, että saatte Visiosta tunnukset sekä palvelun käyttöohjeet
- Jos käyttäjätietolomake on toimitettu Visioon ajallaan ja kaikki asianosaiset ovat sen allekirjoittaneet, saatte käyttäjätunnukset sähköpostiinne muutaman päivän sisällä.
- Jos olette sopineet tuntikiintiöstä opintosihteerin kanssa, näette yhdistyksellenne myönnetyn vuosikiintiön Visiotuki-palvelun etusivulta ensimmäisen kirjautumisen yhteydessä.
Askel 3: Aloittakaa Visiotuki-verkkopalvelun käyttäminen
- Kun olet saanut tunnukset palveluun ja luonut sinne oman salasanan, voit kirjautua Visiotuki-verkkopalveluun osoitteessa https://visiotuki.fi
- Ohjeita palvelun käyttöön löytyy Visiotuki-palvelusta Ohjeet ja lomakkeet -välilehdeltä.
Ongelmia tai kysymyksiä?
Leena Karisto
Opintosihteeri
leena.karisto@opintokeskusvisio.fi
044 727 3240
Meri Tennilä
Suunnittelija
meri.tennila@opintokeskusvisio.fi
044 727 3243